Зимовий експеримент з косинками

Доброго дня, шановні колеги з рибної ловлі.

Сьогодні я хочу поділитися з вами однією системою, яка, як мені здається, повинна давати непоганий результат. Почати потрібно з того, що дана технологія лову риби, розроблено для зимового періоду. І далі мова піде так, як ніби я сьогодні розробив цю систему, до обіду я вже приготував усе необхідне, і на заході відправився на лід експериментувати. Поїхали…

Час було близько 10 години ранку. Прокинувся я рано, і ніяк не хотів засинати знову. Пролежавши близько півгодини, мені в голову прийшла цікава думка. А прийшла вона мені тому, що з вікна мого будинку видніється дах сусідів. З цієї даху йшов кіт, несучи в зубах якусь їжу. Чи це була риба, або шматок м’яса – залишилося для мене невідомим. Однак саме думки про рибної ловлі взимку – почали виникати в моїй голові. Через 15 хвилин роздумів, я прийшов до висновку, що було б непогано ловити рибу без особливих тимчасових витрат. А саме – використовувати косинку в якості основного інструменту лову. Якщо хтось забув, — косинка це така мережа трикутної форми. В якості вантажу використовується шматок дроту до 1.5 метрів завдовжки, а зверху прив’язаний пінопластовий поплавець. Ось на таку снасть я і вирішив ловити рибу. Техніка установки косинки взимку мені була відома давно. Пару років тому я вже мав досвід установки мереж по льоду, паралельно з цим ставив кілька косинок. На жаль, не пам’ятаю результат минулого лову, тому вирішив експериментувати і сподіватися на краще. З цими думками я вже ставив чайник і розігрівав собі кашу. Весь процес поїдання їжі супроводжувався мозковою активністю. Доїдаючи останній коржика, я вже точно знав, що і як буду робити в найближчий час.

День видався напрочуд холодним. Подивитися погоду в інтернеті я не встиг, а звичайного градусника у мене немає. Надівши спортивні трико і легку куртку, я пішов у гараж. Вийшовши у двір, я зрозумів, що одягнувся дуже легко, але повертатися – погана прикмета. Благо, що гараж знаходиться в 10 метрах від входу в будинок. Живу я в приватному секторі. Тому неабияк промерзнути мені не вдалося, хоча погода саме до цього і мала. Швидко зорієнтувавшись в гаражі, я дістав кілька металевих прутків, з намотаними на них лісами і мотузками. Це були косинки. Були вони у мене тому, що в дитинстві я захоплювався в’язанням цих самих косинок. Затягнувши в будинок весь цей бруд, я почав збиратися майбутнього походу на лід.

Суть придуманої методики полягала в наступному. Просвердливши лунку, вона живиться великою кількістю корму. Після опускання підживлення, ставиться косинка. Все просто і не обтяжлива. Хороша «уловистость» даного способу означала б те, що більше не потрібно було б сидіти з вудкою в очікуванні покльовки. Поставив кілька косинок, і можна йти додому. Улов забирати планувалося на наступний день. Однак, підійшов би і такий варіант, при якому ловля проводиться ще й на вудку, а косинки – це як підстраховка і впевненість у наявності улову.

В якості експерименту я вирішив використовувати косинку з дрібним вічком. Розмір комірки був 18 мм. Ті, хто орієнтується в даних значеннях, зараз посміхнулися. Справа в тому, що це дуже маленька ячея, і наловити в таку косинку можна хіба що живців. Однак не великий улов рухав процес, а мою цікавість. Косинка була перевірена на наявність дір і обладнана додатковим шматком леси. При ловлі косинка просто приймає за допомогою палиці в воду. Так само можна опускати з човна. Взимку ж, потрібно опустити косинку у вузьку лунку з під льодобура. Ось тому і потрібен додатковий шматок волосіні, прикріплений до одного з кінців дроту вантажу. Закріпивши один кінець, я відміряв пару метрів і прив’язав інший кінець леси до основної мотузки. Тепер косинку можна опускати в лунку, тримаючи за додатковий відрізок, а після того, як вона опиниться в товщі води, я візьму основну мотузку, і косинка сама прийме правильну форму у воді.

Косинка була готова до лову. Тим часом на кухні, закипала вода в каструлі. Я варив кашу. А точніше варив крупи декількох видів. Це була манка, горох, перловка. Всього потроху, але в підсумку вийшло половина целофанового пакета. Всі каші я перемішав між собою, а так само додав розмочений хліб. Поклавши масу в пластиковий контейнер, я пішов одягатися.

Погоду до того часу я вже подивився. -28 градусів. Для багатьох рибалок така температура неприйнятна. Але я, заряджений оптимізмом і ентузіазмом, не мо відступити. Валянки, тепла кофта, троє штанів, троє шкарпеток, шапка, пуховик і рукавиці – ось що було на мені в цей день. Я вийшов з дому.

Здавалося б, все готово і можна вирушати. Але я не виявив льодобур у звичайному для нього місці. Тут же я згадав, що восени копав їм ями для забірних стійок. На цьому моменті знову досвідчені рибалки посміхнутися. Тому що льодобур, після взаємодії з землею, навряд чи міг впевнено свердлити лід. Не сказав би, що я не намагався щось зробити. Взявши напилок, я чаклував над затупленими ножами. В результаті цього виявилося, звичайно ж, недостатньо, але про все По-порядку.

Забув сказати, що зимова ловля мені задоволена, цікава і в традиційному виконанні. Тобто і на вудку сидячи в теплій наметі я ловлю з цікавістю і задоволенням. Але експерименти і нетрадиційний підхід – характерна для мене риса. Ось тому я вже підходжу до замерзлої і засніженій річці.

Експериментувати на самій річці я вважав непотрібним і слабо ефективним. Вся справа в перебігу. І приманка, яка повинна була стати ключовим фактором – уносилась б вниз за течією, тим самим відволікаючи рибу від встановленої мережі. Подався я на заплаву, так сказати. Дуже добре, що у нас неподалік є таке місце, де протягом не владний над водою. Дана заплаву має з’єднання з річкою, але в цілому виглядає як окреме озеро. Саме тут і можна зустріти велику кількість рибалок. Для довідки скажу, що у вихідні дні, на льоду можна побачити до 30 наметів з рибалками. В принципі – риба ловиться і багато воліють сидіти на льоду, замість лежання на дивані.

От я й прибув на місце. Мороз неабияк підкосила ряди любителів зимової ловлі. До того ж, час було вже ввечері, близько 4 годин. Вдалині виднілася пара наметів, а поблизу мене не було ні душі.

Окинувши поглядом місцевість, я знайшов підходящий вигин біля берега, напроти якого, як мені здалося, напевно повинна стояти риба. На користь цього свідчив той факт, що стояло кілька дерев’яних паличок, а це значить, що тут ловили щуку. Є щука – є дрібна риба, подумав я. Свердлити лунки я став в акурат між двома наметовими майданчиками. Мабуть, вранці на них сиділи рибалки, а зараз у мене була можливість виловити подкормленную ними рибу. Тут стався перший казус. Льодобур не хотів свердлити лід. З великим трудом і шумом, я просвердлили всього лише 15 сантиметрів, і то тому, що сильно тиснув своєю вагою на льодобур. Зрозумівши, що ця спроба не увінчається успіхом, я пішов вивчати давність наметових місць. І о диво, дійсно, вони були свіжими. Кілька маніпуляцій з льодобуром за старою лунці, і я побачив воду. Зітхнувши з полегшенням, я дістав шабалу, і витягнув з лунки лід. Воспрянув духом, я вже нагребал приготовану вдома приманку. А нагребал я її в годівницю. Варто трохи розповісти про цьому інструменті. Саморобна годівниця, призначена для цільової доставки корму на дно. Влаштована таким чином, щоб легким рухом руки, у неї відкривалося дно, і вся принада висипалася в безпосередній близькості біля дна. На дно я опустив близько 3 годівниці. Місткість однієї – така хороша жменя корму. Крім дна, я вирішив відкривати годівницю в півметра, а так само кілька разів в метрі від дна. Ну і саму лунку я кинув кілька жмень залишився корму. Залишки каші повільно кружляли в ленку, а я кружляв навколо неї, відігріваючи вже замерзають ноги і руки. – 28 на відкритій місцевості, та ще й з вітром перетворилися в – 30. Буквально через 3 хвилини, я відчував себе в порядок, і голими руками розкручував снасть. Процес опускання «свіжої» косинки не завдав клопоту. Поставив я її на саме дно, трохи натягнувши основну мотузку, і надавши косинці «натягнуте» положення. Потримавши пальцем мотузку, і переконавшись, що в мережу відразу ж не потрапила риба – пішов гуляти по озеру. Стояти на місці було поганою ідеєю, адже, як відомо, не активно циркулює кров у кінцівках швидко холоне. Зробивши невеликий круг, посів 20 хвилин мого часу, я повернувся до своєї снасті. Витягнув і здивувався. Жодної рибки в косинці не було. Помізкувавши, наскільки це дозволяла ситуація, я вирішив поставити її ще разок, але тепер вже в відстані від дна. Справа в тому, що я згадав, як ми в минулому році ловили мальків по першому льоду. Тоді рибу було видно прямо з лунки. Маленькі живці плавали під самим льодом. Вирішивши, що може бути і зараз риба знаходиться у тоще води, я підняв косинку на пару метрів над рівнем дна. Ще 20-хвилинна прогулянка, знову я стою біля лунки. Витяг – порожньо. Експериментувати з місцем не було можливості, знову ж таки з-за шнека, і я почав збиратися.

По дорозі додому, я робив висновки і припущення. Все стосувалося без результативного експерименту. Головне питання: «Чому?*» Знайшов у моїй голові кілька відповідей: Невірне місце лову. Мало часу стояла косинка.

Точних висновків, зрозуміло, зробити неможливо, а тому я налаштувався на подальші експерименти. Вирішив, що потрібно насамперед придбати нові ножі до льодобура. Оснастити ще пару косинок, і розташувати їх у різних ділянках водойми. Так само подумав про експерименти з кормом. Може бути, варто використовувати ароматизатори, і живі добавки – мотиля або горбаня. Адже взимку риба не така активна, і можливо –в такий мороз не спокушається на просту кашу.

Вдома я був вже в сутінки, неабияк промерзлий і здивований результатом лову. Але нічого не поробиш, треба прийняти це як даність сьогоднішнього експерименту, і пробувати щось ще. Ось такий у мене був досвід. Вам бажаю гарного клювання, теплої погоди і реалізації ваших думок!